Związek między bakteryjnym zakażeniem pochwy a przedwczesnym porodem niemowlęcia o niskiej masie urodzeniowej czesc 4

December 4th, 2018

Przedwczesne porody takiego niemowlęcia były związane z rasą czarną, pierwotną poronnością, wcześniejszym porodem noworodka z niską masą urodzeniową, utratą wcześniejszej ciąży i paleniem w czasie obecnej ciąży (Tabela 1). Kobiety, które przed włączeniem do badania miały infekcje dróg moczowych lub przyjmowały antybiotyki, częściej przedwcześnie dostarczały niemowlętom o niskiej masie urodzeniowej. Mikroorganizmy znacząco związane z takimi dostawami obejmowały bakteroidy, M. hominis, G. vaginalis, Ureaplasma urealyticum, paciorkowce grupy B, Chlamydia trachomatis i Trichomonas vaginalis, podczas gdy Lactobacillus był odwrotnie powiązany z porodem przedwczesnym niemowlęcia o niskiej masie urodzeniowej. Bakteryjne zapalenie pochwy zdiagnozowano w 1645 z 10 397 kobiet (16 procent). Częstość występowania tego schorzenia wahała się od 9 do 28 procent wśród ośrodków. Relacje pomiędzy cechami demograficznymi, położniczymi i behawioralnymi a florą narządów płciowych i obecnością bakteryjnej pochwy przedstawiono w Tabeli 1. Charakterystykami istotnie związanymi z obecnością bakteryjnej pochwy były czarne lub latynoskie, będące niezamężnymi, o rocznym dochodzie poniżej 10 000 USD. Wśród kobiet, które wcześniej urodziły się na żywo, osoby z bakteryjną waginozą częściej rodziły niemowlęta o niskiej wadze urodzeniowej. Kobiety, które zgłosiły stosowanie antybiotyków podczas obecnej ciąży, ale przed ich włączeniem do badania oraz osoby, które zgłosiły drożdżakowe zapalenie pochwy, miały mniejszą skłonność do bakteryjnego zakażenia pochwy niż kobiety, które nie stosowały antybiotyków i kobiety bez drożdżakowego zapalenia pochwy.
Przy włączeniu kolonizacja z G. vaginalis, bakteroides lub M. hominis była związana z bakteryjnym zakażeniem pochwy (tabela 1), podobnie jak kolonizacja z U. urealyticum, C. trachomatis lub Neisseria gonorrhoeae. Kolonizacja bakteriami Lactobacillus, paciorkowcami grupy B lub Candida albicans była odwrotnie skorelowana z obecnością bakteryjnej vaginosis.
Ponieważ stosowanie antybiotyków może albo wyeliminować bakteryjne zapalenie pochwy, albo zmodyfikować jej wpływ na wynik ciąży, dane dotyczące wyników były ograniczone do kobiet, które nie przyjmowały antybiotyków w okresie po ich przyjęciu i przed 37 tygodniem ciąży. Dane wyjściowe dotyczące kobiet stosujących metronidazol doustny, ampicylinę, amoksycylinę lub dopochwowy krem sulfonowy nie były stosowane, ponieważ te antybiotyki są uważane za skuteczne w walce z bakteryjnym zakażeniem pochwy.
Tabela 2. Tabela 2. Stowarzyszenie bakteryjnego zakażenia pochwy u kobiet bez trichomonas, które nie otrzymywały antybiotyków między czasem zapisania się w badaniu a porodem lub 37-tygodniową ciążą . Wyniki dotyczące ciąży u kobiet z bakteryjnym zakażeniem pochwy, które nie otrzymywały metronidazolu, ampicyliny, amoksycyliny lub śródochródkowego kremu sulfonowego przedstawiono w Tabeli 2. Wagina bakteryjna była związana ze zwiększonym ryzykiem porodu przedwczesnego u niemowląt o niskiej masie urodzeniowej (iloraz szans , 1,5; 95 procent przedziału ufności, 1,2 do 1,9). Bakteryjne zapalenie pochwy dotyczyło również masy urodzeniowej poniżej 2500 g (iloraz szans, 1,5) i znacznie mniejszej średniej masy urodzeniowej. Kobiety, które otrzymywały leki przeciwbakteryjne od swoich głównych dostawców opieki, które były skuteczne w walce z bakteryjnym zakażeniem pochwy, miały taką samą częstość porodów przedwczesnych u niemowląt z niską masą urodzeniową, jak u kobiet bez bakteryjnej pochwy (8 z 187 lub 4,3 procent)
[hasła pokrewne: metoda ndt, warszawa medycyna estetyczna, xeforapid ]