Ryzyko niedokrwiennej choroby serca u kobiet po radioterapii raka piersi AD 9

July 8th, 2018

Szacunki różnią się znacznie, ale należy się tego spodziewać, ponieważ zarówno badane populacje, jak i zgłaszane punkty końcowe były zróżnicowane. Znaczenie naszych odkryć dla kobiety otrzymującej radioterapię z powodu raka piersi dzisiaj polega na tym, że umożliwiają oszacowanie jej absolutnego ryzyka związanego z napromieniowaniem choroby niedokrwiennej serca. To bezwzględne ryzyko można porównać z prawdopodobnym absolutnym zmniejszeniem ryzyka nawrotu lub zgonu z powodu raka piersi, który zostałby osiągnięty dzięki radioterapii.2 Procentowy wzrost ryzyka na jednostkę wzrostu średniej dawki promieniowania do serca jest podobny dla kobiet z kobietami i bez wcześniejszych czynników ryzyka sercowego. Z tego względu ryzyko bezwzględnego ryzyka radioterapii jest większe w przypadku kobiet z wcześniej istniejącymi czynnikami ryzyka sercowego niż u innych kobiet.
Dane z badania kliniczno-kontrolnego nie pozwalają same w sobie na oszacowanie bezwzględnego ryzyka. Dlatego zilustrowaliśmy nasze wyniki dotyczące ryzyka śmiertelnej choroby niedokrwiennej serca, łącząc je z najnowszymi danymi dotyczącymi wskaźnika zgonów z powodu choroby niedokrwiennej serca dla 15 najbardziej wysuniętych na zachód krajów Unii Europejskiej łącznie (Tabela S11 w Dodatku uzupełniającym). Zilustrowaliśmy również wpływ radioterapii raka piersi na ryzyko ostrego zdarzenia wieńcowego (tj. Poważnego zdarzenia wieńcowego lub niestabilnej dławicy piersiowej), zakładając, że dla kobiet poniżej 50 lat, tych od 50 do 59 lat, w wieku od 60 do 69 lat oraz w wieku od 70 do 79 lat wskaźniki ostrego zdarzenia wieńcowego wynoszą 6 razy, 5 razy, 3 razy i 2 razy szybciej niż w przypadku choroby niedokrwiennej serca. szacunkowe szacunki ryzyka na podstawie cyklu życia są podobne do ostatnich szacunków dla Stanów Zjednoczonych. 41
Ryc. 2. Ryc. 2. Łączne ryzyko zgonu z powodu niedokrwiennej choroby serca i co najmniej jednego ostrego zdarzenia wieńcowego. W panelu A przyjęto, że odsetek zgonów z powodu choroby niedokrwiennej serca i wszystkich przyczyn w populacji bazowej jest równy ostatnim dostępnym wartościom (głównie w 2010 r.) Dla 15 najbardziej wysuniętych na zachód krajów Unii Europejskiej (tabela S11 w Dodatek dodatkowy). W panelu B przyjęto, że wskaźniki ostrych zdarzeń wieńcowych u kobiet w populacji podstawowej, które były młodsze niż 50, od 50 do 59, od 60 do 69 i od 70 do 79 lat, były 6 razy, 5 razy, 3 razy, i 2 razy szybciej niż w przypadku choroby niedokrwiennej serca. W obu panelach wyniki przedstawiono dla kobiety w wieku 50 lat w momencie rozpoznania raka piersi, która nie otrzymała ani radioterapii, ani radioterapii ze średnią dawką do serca 3 Gy lub 10 Gy. Wyniki przedstawiono dla kobiet bez czynników ryzyka sercowego oraz dla osób z jednym lub więcej czynnikami ryzyka sercowego
[podobne: implanty zielona góra, dentysta płock, dentysta bielsko ]