December 4th, 2018

Postawy wobec terapii przeciwbólowej były silnie uzależnione od wysiłków podejmowanych w latach 30. XX w. W celu rozwiązania problemu uzależnienia od narkotyków . Wpływowy artykuł opublikowany w 1941 r. Brzmiał: Używanie narkotyków w śmiertelnym stadium raka należy potępiać, jeśli można go uniknąć . Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

Dolne części jamy nosowej (dno, muszle dolne i dolną część przegrody) można najlepiej widzieć przy pochylonej głowie chorego nieco ku dołowi. Podczas oglądania górnych części jam nosowych należy głowę chorego odchylić ku górze. Zamknięty wziernik nosowy wkładamy równolegle do przegrody nosowej, nie dotykając delikatnej, łatwo krwawiącej błony śluzowej, przegrody nosa i muszli dolnej. Usuwamy zaś wziernik z nosa nieco rozwarty, aby uniknąć bolesnego wyrwania zamkniętym wziernikiem włosków z przedsionka nosa. Po włożeniu wziernika rozszerzamy jego skrzydła, unosząc jednocześnie koniec nosa ku górze. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

Przewód środkowy drożny. Strona lewa. W miejscu stwierdzonego po stronie prawej . wypuklenia przegrody widać po stronie lewej odpowiadające temu wypukleniu wklęśnięcie. Muszla dolna zaczerwieniona, o powierzchni gładkiej, równomiernie wilgotna. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

Read the rest of this entry »

« Previous Entries