Posts Tagged ‘dentysta Kraków’

Zapalenia gruczolu krokowego wywolane kamica

July 29th, 2016

Badanie wziernikiem wykazuje typowe podciągnięcie wzgórka nasiennego do zapory, a w pęcherzu widzimy zazwyczaj wyraźne utkanie beleczkowe. Stroma spadzistość trójkąta jest utrzymana. 8. Zapalenia gruczołu krokowego wywołane kamicą , Gruczoł krokowy – twardy, można niekiedy stwierdzić nawet wyraźne trzeszczenie. Rozpoznanie opiera się przede wszystkim na wyniku badania radiologicznego. 9. Rak gruczołu krokowego. Brak typowych objawów klinicznych. [więcej w: gabinet dentystyczny warszawa, dentysta Kraków, dentysta w krakowie ]

Comments Off

Posts Tagged ‘dentysta Kraków’

Zapalenia gruczolu krokowego wywolane kamica

July 29th, 2016

Badanie wymiocin. Doniosłe dane dla rozpoznania chorób żołądka można uzyskać nieraź badaniem wymiocin. Toteż nie można go nigdy zaniechać. Wymiociny bada się gołym okiem, chemicznie i drobnowidowo. Gołym okiem bada się ilość, wygląd i skład wymiocin. Ilość wymiocin może się wahać w rozległych granicach. Szczególnie jest ona znaczna w przypadkach dużego rozszerzenia żołądka na tle zwężenia odźwiernika, kiedy chory odrzuca pokarmy nieraz z kilku dni. W innych przypadkach ilość wymiocin jest nikła. Taki stan jest cechujący np. dla tzw. wymiotów na czczo (vomitus matutinus) u osób stale nadużywających napojów wyskokowych. Wygląd wymiocin zależy od ich składu. Wymiociny śluzowe lub wodnisto – śluzowe o odczynie zasadowym lub obojętnym spostrzega się zwykle w przypadkach wymiotów na czczo (vomitus maiutinus) i w przewlekłym nieżycie żołądka. Wymiociny zielonawe lub żółtawe wskazują na domieszkę żółci dostającej się podczas wy miotów z dwunastnicy do żołądka. Doniosłe znaczenie mają wymiociny krwawe (haematemesis ). Spostrzega się je zwłaszcza w chorobie wrzodowej żołądka i dwunastnicy, w raku żołądka, w razie utrudnienia odpływu krwi w dorzeczu żyły wrotnej (marskość wątroby, zakrzep żyły wrotnej lub śledzionowej itd. ), w ostrych chorobach zakaźnych, przebiegających z krwotocznością, w skazie krwotocznej itd. W każdym przypadku wymiocin krwawych należy, rzecz prosta, wyłączyć domieszkę krwi z jamy ustnej i nosowej oraz z gardła. Niekiedy w wymiocinach znajdują się przypadkowo glisty, zwłaszcza glista ludzka (ascaris lumbricoides) lub strzępy błony bąblowcowej w razie przebicia się bąblowca z sąsiednich narządów do żołądka. [hasła pokrewne: dentysta Kraków, stomatolog dziecięcy, dentysta poznań ]

Comments Off

« Previous Entries