Ocena bólu pacjentów

December 4th, 2018

Postawy wobec terapii przeciwbólowej były silnie uzależnione od wysiłków podejmowanych w latach 30. XX w. W celu rozwiązania problemu uzależnienia od narkotyków . Wpływowy artykuł opublikowany w 1941 r. Brzmiał: Używanie narkotyków w śmiertelnym stadium raka należy potępiać, jeśli można go uniknąć . Nieprzestrzeganie bólu było wielokrotnie udokumentowane
Jedna z hipotez mówi, że członkowie personelu medycznego nie znają intensywności bólu odczuwanego przez pacjenta i bardziej odpowiednio go leczyliby, gdyby się o tym dowiedzieli. 3.4 Aby przetestować tę hipotezę, przeprowadziliśmy wywiad z 48 pacjentami przyjmującymi ból (z powodu raka w 18 roku życia). pacjentów, od sierpowatych kryzysów w 7, od AIDS w 7, i od innych przyczyn w 16) do poziomu medycznego poprzedniego dnia. Przekazano również personel medyczny i pielęgniarski odpowiedzialny przede wszystkim za opiekę nad nimi. Każdy został poproszony o ocenę nasilenia bólu pacjentów w skali od 0 do 10. Członkowie personelu byli również pytani, w jaki sposób sądzą, że pacjenci ocenią ból.
Lekarze ocenili intensywność bólu pacjenta średnio (. SD) o 2,1 . 2,4 jednostki mniej niż pacjenci, a pielęgniarki ocenili ból pacjenta o 1,8 . 2,4 jednostki mniej. Jednak lekarze i pielęgniarki dokładnie ocenili, jakie będą oceny pacjentów dotyczące ich natężenia bólu. Tylko 17 lekarzy (35 procent) oceniło ból swoich pacjentów w skali podział ocen pacjentów, podczas gdy 33 (69 procent) stwierdził w skali jednostka, co pacjenci powiedzieliby ból był (P = 0,002 przez chi-kwadrat test). Oceny pielęgniarek były podobne. Trzydzieści dwa (67 procent) lekarzy i 33 (69 procent) pielęgniarek uważało, że ból jest naprawdę mniejszy niż pacjenci stwierdzili, że tak. Wnioskujemy, że wielu lekarzy i pielęgniarek może być świadomych postrzegania intensywności bólu przez pacjentów, ale uważają, że zawyżają one intensywność bólu. Nasze wyniki były podobne dla pacjentów z rakiem i osób z innymi chorobami.
Możliwym wyjaśnieniem tego zdyskredytowania wyrażonej przez pacjentów ciężkości bólu jest odrzucenie idei, że emocjonalny składnik bólu jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do prawdziwego bólu, pomimo badań identyfikujących go jako taki w II wojnie światowej5; odmowa silnego bólu uzasadniająca decyzję, że opiaty nie są odpowiednią terapią dla konkretnego pacjenta; i brak zachowania bólowego przez pacjenta. Powody, dla których natężenie bólu wyrażone przez pacjenta jest dyskontowane, należy rozumieć, jeśli ta bariera postawy dla lepszej kontroli bólu ma zostać przezwyciężona.
Suzanne Krivo
Marcus M. Reidenberg, MD
Cornell University Medical College, Nowy Jork, NY 10021
5 Referencje1. Lee LE Jr. Leki w zwalczaniu bólu w terminalnym raku. JAMA 1941; 116: 216-219