Badania chemiczne i drobnowidowe wymiocin przeprowadza sie tak samo jak i zawartosci zoladkowej, wydobytej po próbnym sniadaniu

February 14th, 2018

Badania chemiczne i drobnowidowe wymiocin przeprowadza się tak samo jak i zawartości żołądkowej, wydobytej po próbnym śniadaniu. 7. Badanie kału w chorobach żołądka. Zmiany, które spotyka się w kale w chorobach żołądka, polegają na obecności w nim krwi oraz tkanki łącznej. Krew. W chorobach żołądka kał może zawierać krew w różnej ilości. Czasami domieszka krwi bywa tak znaczna, że można ją stwierdzić już gołym okiem. Zdarza się to najczęściej w chorobie wrzodowej żołądka i dwunastnicy po obfitszym krwotoku. Kał w tych przypadkach jest równomiernie zabarwiony brunatnoczerwono, a nawet ciemnoczerwono i przypomina swą barwą smołę. Toteż stolce takie noszą miano stolców smołowatych. Zanim jednak uzna się tak zabarwiony kał za stolec smołowaty, należy przekonać się, czy chory nie zażywał bizmutu lub żelaza, które nadają kałowi ciemną barwę. Prócz obecności krwi w kale, dla stolców smołowatych jest cechujące to, że je często poprzedza znaczne osłabienie chorego oraz zblednięcie jego powłok zewnętrznych, zależne od dużej utraty krwi. Krwotok żołądkowy w chorobach żołądka może być jednak tak mały, że barwa kału nie ulega wcale zmianie i domieszkę krwi w kale można wykryć tylko metodami chemicznymi. [więcej w: gabinet dentystyczny warszawa, dentysta opinie, dentysta płock ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta opinie dentysta płock gabinet dentystyczny warszawa